AKU AKAN MENEMUI-MU.

mmm

Ya Allah, Ya Illahi Rabbi,

telah Engkau turunkan kepadaku

penasihat yang berkata-kata,

yakni Quranul Karim.

Dan hari ini Ya Allah,

Engkau hantar pula penasihat yang diam,

yakni berupa putihnya rambutku.

Dekat sudah masanya

untuk aku kembali menemui-Mu.

Ya Allah,

inilah tempatnya aku akhiri duniaku,

dan inilah tempatnya kembaliku.


Ya Allah, Ya Illahi Rabbi,

aku akan balik bertemu-Mu,

adakah Engkau akan menerimaku?

Engkau akan melihat 

dan memeriksa satu persatu

tentang amalanku,

pekerjaanku,

tanggungjawabku.


 

Ya Allah, Ya Illahi Rabbi,

aku akan kembali kepada-Mu, Ya Allah.

Ketika Engkau memanggilku

mengadap-Mu di Mahsyar nanti,

pandanglah aku dengan pandangan Rahmat

kasihan-belas-Mu, Ya Allah.

Ya Rahman, Ya Rahim,

sesungguhnya Rahmat-Mu mengatasi kemurkaan-Mu,

aku berlindung dari kemurkaan-Mu, Ya Allah,

dan mengharapkan Rahmat-Mu, Ya Allah.

Aku mengharapkan Rahmat-Mu

mengatasi kemurkaan-Mu terhadapku.


Ya Allah, Ya Illahi Rabbi,

Engkau tidak akan menzalimi hamba-hamba-Mu, Ya Allah.

Aku hamba-Mu yang Engkau ciptakan

dengan kuasa-Mu sendiri, Ya Allah.

Maka sekiranya Engkau mengazabkan aku

disebabkan banyaknya salah dosaku,

sesungguhnya aku hamba-Mu, Ya Allah.

Dan seandainya Engkau mengampunkan dosa-dosaku,

Maka Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

2 Responses

  1. sesungguhnya…dari Allah kita datang..kepadaNya jua la kita kembali..moga dosa2 kita di ampunkan Ilahi..amin..”Ya Allah..Andainya telah tiba ajalku, matikanlah aku dalam Islam, matikanlah aku dlm keimanan dan Kau permudahkanlah sakaratulmaut ku..Ya Allah, Ya Rabbal ‘Alamin..”

  2. […] Bermula dari artikel ‘Tunas Harapan‘, sehinggalah kepada artikel-artikel seperti ‘Mencari Kekuatan Diri‘ dan ‘Perbaiki Subuh Mu‘, dan akhirnya kepada penemuan dua artikel yang sangat menyentuh hati iaitu, ‘Bila Diri Mulai Lemah‘ dan ‘Aku Akan Menemui-Mu‘. […]

Leave a Reply

