PERISTIWA BULAN JUN

1 Jun ini hari apa?,” tanya seorang abang yang bergelar doktor falsafah itu.

Entahlah doktor, saya tak tahu,” jawab penulis dengan jujur.

Mendengar jawapan dari penulis, lalu doktor itu mengeluarkan telefon genggamnya dan melihat kalendar yang tersedia di dalamnya. “Hari Isnin,” kata doktor itu kembali sambil memandang wajah penulis.

Itulah sedutan peristiwa di sebuah cafe beberapa minggu lepas semasa membincangkan beberapa perkara besar yang akan dilakukan.

……………………………………………

Bagaimana aku boleh lupa hari yang penting ini?” monolog penulis seorang diri, sedangkan beberapa hari sebelumnya penulis beberapa kali melihat kalendar dan telah memastikan bahawa 1 Jun adalah hari Isnin.

Ya, dalam bulan Jun ini telah dan  akan berlaku peristiwa penting. Yang pastinya pada 1 Jun lepas telah berlaku dua peristiwa penting, hari yang mana bermulanya kehidupan penulis menjadi ahli akademia rasmi di salah sebuah universiti tempat penulis menuntut dahulu. Dan pada tarikh yang sama juga merupakan hari lahir seorang insan penting dalam hidup penulis.

Pertengahan bulan ini pula, InsyaAllah jika diizinkan Tuhan yang Maha Esa, penulis akan menghadiri conference berkaitan penyelidikan yang telah penulis lakukan sebelum ini.

Dan diharapkan juga, pada bulan ini akan berlaku perkara besar yang telah lama penulis menekan perasaan sebelum ini. Cuma yang menjadi persoalan, adakah ianya akan betul-betul berlaku pada bulan ini ataupun mungkin pada bulan berikutnya iaitu bulan Julai. Untuk itu, penulis sekadar mampu menunggu dan berharap agar ianya dipercepatkan.

Huhu…

……………………………………………

Seorang abang pernah berkata, “kaedah terbaik untuk mengingati hari jadi orang yang kita sayangi adalah dengan melupakannya satu kali. Dan kamu akan mengingatinya kemudian setelah kamu menerima pengajaran daripada insan yang kamu sayangi itu.

Pelik juga apa yang dikongsikan oleh abang ini.

Pengajaran dan pengalaman setelah itu menjadikan kamu akan sentiasa mengingatinya,” terang abang itu.

Tapi jalan terbaik adalah, cuba sedaya upaya mengingatinya dan memberikan kejutan kecil yang penuh makna,” tambah abang itu lagi.

……………………………………………

Selamat Hari Lahir.

Moga Allah merahmatimu atas semua pekerjaan yang dilakukan,

begitu juga moga Allah melindungimu di mana saja dirimu berada.

Cukuplah Allah sebagai wakil bagiku untuk mu.

BIRTHDAY-WALLPAPER

70 Responses

  1. oho…patut pn xreply komen aku kt discussion room
    rupanya wat artikel baru ye…

    haha…menekan perasaan yer…
    lain mcm je ayt ko tu…
    haha….bagusla, ko mmg ank didik aku yg terbaik
    bkn cam meow meow tu
    ckp je nk menuntut ngan aku, tp soklan aku xleh nk jawab

  2. haha..dh lama xde artikel baru
    so type satu la
    lgpun 2 peristiwa tu dh berlalu
    cuma satu je belum, harap akn berlaku spt yg diingini

  3. haha…semacam je ayt ko tuh

  4. huhu…biarkn org yg tertentu sahaja yg tau…
    begitu jg ape yg tlh blaku bulan lima lps
    hehe

  5. bulan 5???
    pelik2 la ko nih
    sejak ko bljr bhs melayu tinggi ni, mkn pelik ko

  6. haha…xyah la bro nk pening kepale
    biarkan jela

  7. weiii…2nd editor dh check blm article ko?
    dh approve?

  8. xpela, 3rd editor kan ade…
    kalo bro nk 2nd editor check, bro panggil la dia

  9. perghhh…aku xpanggil lg dia dh muncul
    br je aku nk jerit…
    “woiiiiiiiii puteriiiiiiiiiii kuar kooooooooo”
    haha…cam tau2 je aku nk jerit

    cheh, dia mengata aku la nih

  10. haha…sy xamik pot.
    hehe

  11. wahhh….
    puas ku mncari…rupanya dlm artikle ni korg chat
    nk join
    nk join
    nk join
    huhu

  12. haha..come on join me meow meow
    ko tgk puteri tu
    perli aku la tu

  13. huhu…welcome bro…

  14. huh….brani akk puteri kutuk org dark-side
    nk kene nih…

  15. ko nk watpe ngan puteri abg???
    ko dh ready ke nk kene ngan abg lak?

  16. haha…marah nmpk bro….

  17. haha…hafiz masuk je trs senyap puteri…
    whoahaha

    • Terkejut tgk kucing bulu warna pink.. =)
      Y dberi nama meow meow..

      • perghh…..
        kucing dipanggilnyer
        huhu
        bengang tulllllllllllllllllll
        nk kene gigit nih
        ngapp……………..

      • perghhh….
        nah amik ko….
        kedebikkkk…kene penyepak abg
        brani ko gigit puteri abg

      • adoiii….
        bro, back me up pls

      • yes boss
        i’m coming to back u up
        yeahaa…..
        kedebik…amik ko mofas…
        kene penyepak “aku kan abg – iklan DIGI”

      • haha….
        biar abg yg balas bg pihak bro pemuda

      • bro where r u now
        pls back me up

    • weiii…ko xpandai menyamar la mofas…
      hahaha
      kantoi….
      nama xtukar pn
      hahahaha
      nk amik penyepak aku…kedebikkkkkk
      penyepak abg sulong DIGI

      • kedeguppp….(tersungkur kat kabinet dapur)
        adoiiiii….bro, ape nih sepak sy
        adoiiiii…………………huhu

      • whoahahaha…
        yes yes yes
        abg kene penyepak
        puas hati sy
        1st time kene sepak

      • haha..amacam bro..
        pe rasa…

      • bluwekkkk…
        huhu muntah hijau cam hafiz kene ngan sy dlu

      • haha…muntah hijau baru bang
        belum berak hijau lg
        eee yerrkkkkkkkk

      • Abg Mofas x apa2?
        (bagus la lakonan jatuh td..bagus..bagus..)

      • haha…dan dan je puteri muncul

        ko berlakon eyyy mofas
        cis…aku ingt real la ko tersungkur

      • hahaha…
        akk muncul nk cuci berak hijau ke muntah hijau
        whoahahaha

      • woii…abg bkn cam ko la
        kene penyepak skit dh berak n muntah hijau
        abg just muntah hijau je
        tu pn blakon muntah
        huhu

      • haha..kejam giler ayt ko hafiz
        biar jela puteri cuci muntah hijau suami dia
        opss…hehe

      • Meow meow pengotor..=(

      • puteri…amik je penyapu blkg pntu tu
        kucing kotor kita halau je
        kucing selalu dok ats motor abg
        habis kotor seat…
        nk g keje pn kene basuh

      • Nk penyapu ke berus sabut?

      • adoiii…jgn la halau ngan penyapu…
        huhu
        sedihnyer

  18. sy suruh puteri relax dlu
    biar sy je jd front liner

  19. haha…marah bro…relax
    sy xhbs ckp la…
    sy ckp akk nk kene biarkan je dlm blog nih
    hehe

  20. puteri….
    sorila aku sepak abg kesayangan ko
    hahaha
    pasni ko tlg la urut dia elok2

  21. meow meow dh bersih la puteri

  22. haha…ko mandi ke meow meow

  23. meow meow kai pencuci muka x?
    bg muka putih…guna fair & lovely
    ala produk yg selalu meow meow guna tuh
    whoahahaha

  24. disebabkan meow meow dh mandi
    ni aku bg makan frieskies
    hehe
    nah amik la makan ni

  25. perghh…kejam giler ayt korg
    woii bang, sy xkai fair & lovely la
    sy kai mens…huhu
    baru la mantap…

    akk dan dan je support abg yerk…huhu

    woiii bro, ape nih…
    siap nk bg frieskies lg kat bos dark-side
    nk kene fire ke?

  26. bro, hafiz nk fire bro la…
    meh la kat sy….sy bg suaka politik
    boleh jerk

  27. wehhh…aku nk kuar dlu nih
    nk tido
    hahaha
    esok ade important meeting
    see ya all

    Dewa mata ashita. Ittekimasu

  28. ok sume
    sy nk kuar dlu ye
    esok pn ade keje penting

    dewa kore de
    ittekimasu

  29. ok2…
    minasan, gambatte kudasai

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: