ISU HARI INI: PESERTA MUNGKIN DIBAYAR

Hanya sekadar berkongsi sedikit dua perkataan dari dua insan berbeza.

‎”Peserta dibayar utk ke himpunan hijau”..haha..dah pahtu bakpe mintak derme pulak kalau banyak duit nak bayar..pikir pakai lutut…” (Klik di sini untuk bacaan).

“orang biasa buat baik, sentiasa bersangka baik dan anggap semua orang baik, orang yang sentiasa berbuat jahat, sentiasa bersangka buruk dan beranggapan semua orang jahat sepertinya”. (Klik di sini untuk bacaan).

…..

Sepanjang yang penulis tahu, kalau apa-apa program berkenaan ‘kumpulan’ ini, susah untuk para peserta mendapat apa-apa imbuhan. Dan yang pasti, kebanyakannya bukan mengharapkan imbuhan dunia tetapi adalah imbuhan saham akhirat. Siap kena keluar duit sendiri lagi.

2 Responses

  1. Assalamualaikum
    lama mofas tak menulis,
    yalah, agaknya banyak sungguh duit kerajaan negeri nak bayar

    kawan2 akak pun ramai yang pergi..semua kluar duit sendiri…

    • Waalaikumsalam warahmatullah.

      Itulah, ingatkan PR ni banyak duit ke. Kat Kelantan nk buat lebuhraya rakyat pun siap minta sumbangan lagi dari rakyat. Ini kan pula nak bayar para peserta sertai himpunan.

      Inilah bezanya antara kumpulan rakyat yang berjuang untuk kebebasan dengan ikhlas. Banyak sudah bukti-bukti yang ada, cuma tidak didedahkan oleh media massa yang sememangnya dikongkong utk kepentingan pihak pemerintah sekarang ini.

      Sy suka kata-kata yang pertama tu, “fikir pakai lutut”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: