ADA ANTIVIRUS TAK?

Advertisements

GAMBAR UNTUK HARI INI: RAMAINYA…

Benar kata orang, sekeping gambar mampu memberi pelbagai makna. Ramainya ‘orang’…

SUDAHKAH ANDA SEMAK?

Sudahkah anda mendaftar sebagai pemilih?

Jika YA jawapannya, sudahkah anda menyemak daftar pemilih anda?

Jika BELUM, sila semak daftar pemilih anda di sini. (Klik di sini untuk semak daftar pemilih).

Jangan benarkan hak anda digunakan oleh orang lain.

Jangan biarkan diri anda terlepas dari mencipta sejarah Malaysia dalam PRU13 nanti.

Dan yang pasti, jangan benarkan ada rekod mengatakan anda telah MATI sedangkan anda masih HIDUP. (Pengundi terkejut rekod JPN kata dia sudah mati).

ISU HARI INI: PESERTA MUNGKIN DIBAYAR

Hanya sekadar berkongsi sedikit dua perkataan dari dua insan berbeza.

‎”Peserta dibayar utk ke himpunan hijau”..haha..dah pahtu bakpe mintak derme pulak kalau banyak duit nak bayar..pikir pakai lutut…” (Klik di sini untuk bacaan).

“orang biasa buat baik, sentiasa bersangka baik dan anggap semua orang baik, orang yang sentiasa berbuat jahat, sentiasa bersangka buruk dan beranggapan semua orang jahat sepertinya”. (Klik di sini untuk bacaan).

…..

Sepanjang yang penulis tahu, kalau apa-apa program berkenaan ‘kumpulan’ ini, susah untuk para peserta mendapat apa-apa imbuhan. Dan yang pasti, kebanyakannya bukan mengharapkan imbuhan dunia tetapi adalah imbuhan saham akhirat. Siap kena keluar duit sendiri lagi.

ARTICLE OF THE DAY – ALUMINUM POISONING


As the metal aluminum is present in our food, water supply, and soil, most people suffer from some degree of aluminum toxicity. After years of accumulated exposure and storage of it in body tissues, this poison can have results ranging from brain degeneration to skeletal deformities.

Dangers of Aluminum Toxicity

  • It is particularly poisonous to the nervous system with a range of symptoms that can include disturbed sleep, nervousness, emotional instability, memory loss, headaches, and impaired intellect.
  • It can stop the body’s ability to digest and make use of calcium, phosphorus and fluoride. This prevents bone growth and reduces bone density. Aluminum can also cause conditions which actually force calcium out of the bones. Either of these situations can bring on weakness and deformation in the bone structure with crippling effects.
  • Toxicity can also result in aching muscles, speech problems, anemia, digestive problems, lowered liver function, colic and impaired kidney function.

Sources of Aluminum

  • Over the counter medications can be one of the largest sources of aluminum:
    • Frequent users of buffered aspirin, such as people with arthritis, could possibly take up to 700 mg of this metal each day. But since aluminum contributes to bone damage, the aspirin actually enhances arthritis.
    • Digestive aides such as diarrhea and hemorrhoid medicines can also contain aluminum. A typical dose of aluminum-containing antacids can contain as much as 200 mg. and an entire day’s use can supply 800-5000 mg. of aluminum.
  • Aluminum is also often added to hygiene aids such as antiperspirants and douches.
  • Food that has been cooked or stored in aluminum pots and aluminum foil is another source. Estimates say that as much as 4 milligrams of aluminum can be transferred to each serving of an acidic food such as tomatoes or citrus fruits that has been heated or stored with aluminum.
  • Stainless steel cookware can be a source as well as it is made by bonding the stainless steel with layers of aluminum. My testing and experience shows that after stainless steel cookware has been used for a short period of time, aluminum traces begin to enter the food.
  • There are six aluminum salts that have been approved as food additives in the United States. The salts most commonly used are sodium aluminum phosphates. They are added to cake mixes, frozen dough, pancake mixes, self-rising flours, processed cheese and cheese foods and beer (in aluminum cans). Just one slice of individually wrapped processed cheese can contain up to 50 mg of aluminum. It is thought that the cheeseburger may contain one of the highest aluminum contents of any food. Baked goods have approximately 5-15 mg per serving.
  • An average sized pickle contains 5 to 10 mg if it has been treated in an alum solution which is commonly done. Alum is a form of aluminum sulfate that is used in the pickling solution to firm up the cucumbers.

Nutritional Support

While the first step in ridding your body of this poison is to avoid aluminum intake as much as possible. The next is to provide your body with nutritional support to give it the strength it needs to detoxify this metal. There are several supplements that can assist in this process. They are Core Level C, Core Level Health Reserve and Core Level Liver.

Detoxification Symptoms

When aluminum comes out of its stored locations in your body it can act as an irritant. For example it has a tendency to irritate nerve endings which can irritate muscles. Therefore, when someone is detoxifying aluminum, there can be discomfort involved. And, since the kidneys are the organs that handle this detoxification, there may be pain in the back, over the kidneys, also.

Because aluminum tends to concentrate itself in the brain, the detoxification process can be accompanied by mental confusion.

It can also cause flu-like symptoms with fever, chills and mucous discharge. The detoxification will run its course and the symptoms will go away. Because any nasal discharge will be toxic, spit it out instead of swallowing it.

Reducing Aluminum Exposure

  • In your home, you should replace aluminum or metal cookware with one of several options: Enamel coated steel cookware is a safe option. For frying, old-fashioned cast iron works best, but please avoid the non stick surfaces. Corning ware and Visions cookware are also safe but again please use without the non stick surfaces as they are toxic.
  • Do not cook with aluminum foil, and minimize its use for food storage. Never use it to wrap acidic foods (oranges, lemons, tomatoes, etc.) or cooked food that is still hot.
  • Use bamboo steamers instead of metal vegetable steamers.
  • As nearly all cooked restaurant food has aluminum in it, here are a couple options regarding that.- Reduce your cooked choices of food while dining in a restaurant as raw food has no contact with their cooking utensils. Order salads and cole slaw and juice!- If you do eat cooked restaurant food, take 3-6 Core Level C’s with the meal. This will help your body move out some of the aluminum before it stores in your body.
  • Check the labels of all food, medicinal and hygienic products you buy, avoiding those that have aluminum content.
  • Minimize your intake of cheese, particularly processed cheeses.
  • Minimize your intake of any baked goods that are not homemade without aluminum additives.

Over to You

While your body can tolerate low levels of aluminum, you must be sure that the level stays low and does not build up. This requires care and continued monitoring. There are tests such as hair/urine/blood analysis that can be done to help you monitor the aluminum levels in your system. Let us know if you need any assistance in getting these done.

CERITA UNTUK HARI INI – RENUNGAN BOB LOKMAN

Salamun’alaikum.

Hari ini dapat satu email dari kawan dengan satu subject yang agak panas – Bob Lokman masuk PAS!

Mulanya terdetik dalam hati ini, “siapa Bob Lokman ini sampai dia masuk PAS pun nak kecoh“, namun setelah penulis klik laman blog Bob Lokman ini, barulah penulis kenali siapa dirinya. “Oho, orang tua ini, yang banyak berlakon drama dalam TV tu“, monolog penulis seorang diri.

Sememangnya dia banyak berlakon drama yang berunsurkan nasihat dan menyelitkan unsur-unsur keagamaan. Namun sayang, semua dramanya itu penulis tidak ikuti secara rapat lagi dekat. Maklumlah berapa lama saja penulis meluangkan masa menonton TV (bayar mentah-mentah saja komitmen bulanan kepada Astro…huhu).

Tapi itu bukan cerita yang ingin penulis kongsikan. Apa yang ingin penulis kongsikan di sini adalah cerita tulisan Bob Lokman sendiri yang penulis copy & paste di dalam blog ini. Dan kesimpulan yang penulis boleh berikan adalah; “Hidayah dan pengampunan Allah itu sentiasa terbuka buat hamba-Nya yang ingin kembali kepada-Nya, dan tidak dilupakan juga, tiada istilah terlambat di dalam bertaubat dan beramal selagi nyawa belum berada di kerongkongan“.

……………………………………………

Disalin dari blog Bob Lokman

ALHAMDULILLAH

Setelah aku melalui segala jalan syahwat, ALLAH memberikan aku gambaran AKHIRAT. Maka aku mula berjalan mencari kebenaran dan semalam 16 Rabi’ul awal, aku melangkah masuk kedalam gerbang hijau yg bertonggakkan Ulama’ yg sangat ditakuti oleh pencinta dunia.

Mengalir airmata bila borang ahli disambut oleh DS Ustaz Azizan, Menteri Besar Kedah. Biar pun aku bukan sesiapa dikalangan orang PAS, tapi aku dapat merasakan kehangatan persaudaraan yg dihulurkan oleh mereka. Aku menjadi insaf dikalangan anak2 muda PAS yg rugged tapi ikhlas dalam perjuangan dan aku merasa amat malu diperhatikan oleh mereka bilamana aku merasa seperti seluruh hidup aku sebelum ini diselubungi syahwat keduniaan hingga aku merasa aku teramat tua dikalangan mereka. Terlintas juga dibenak ku, mungkin kerana anak2 muda inilah orang bijak pandai seperti Mahathir menolak PAS.

Biarlah tua, biarlah bertongkat, tapi sekarang aku tahu ALLAH maha pengampun dan penyanyang. Maka oleh kerana itu aku akan patuh kepada kehendak ALLAH dalam ayat 104 Surah Aali-Imran. PAS akan aku jadikan wadah perjuangan utk mempopularkan ALLAH kepada mereka yg belum kenal akan kekuasaanNYA. Aku jadi insaf betapa aku yg lahir dalam keluarga Islam keturunan Ulama’, terabai dengan kefahaman Islam yg pernah diterapkan kedalam jiwaku. Apatah lagi mereka yg tidak pernah tahu mengenai Islam, bagaimana mereka akan merasa takut pada ALLAH. Utk itu sekali ini aku akan terus bercerita kepada sesiapa sahaja sesuatu yg membuatkan mereka bertaqwa kepada ALLAH.

Lagikan setiap ibu bapa sayangkan anak2 yg dilahirkan, inikan pula ALLAH yg menciptakan kita dan segalanya. Biar pun Iblis dan yahudi memang dilaknat oleh ALLAH, namun satu masa dahulu mereka adalah hamba ALLAH yg baik. selepas itu dengan takdir ALLAH mereka dijadikan sebagai contoh buruk kepada sesiapa yg tidak bertaqwa kepada ALLAH. Ini Kuasa ALLAH. kalau tiada keburukan kita tidak pandai menilai kebaikan sebagai mana kalau tiada ketaqwaan maka tiadalah kita mengerti bahawa ALLAH itu maha diatas segalanya.

Hari ini  bila jiwa berada didalam PAS, ada satu semangat baru yg membuatkan aku berfikir mengapa ALLAH menjadikan aku. Pagi tadi bila ada member2 yg bertanya, mengapa aku menganut PAS, aku tahu bahawa aku sudah diterima utk bekerja oleh ALLAH. Inilah masanya untuk berubah dan mengubah sebahagian besar kenalan, kepada jalan baru bagi mereka yg fasiq. Belum ramai yg menerima Islam sebenar. Kalau tidak sudah tentu Malaysia diperintah oleh Ulama’. Masalahnya siapa yg Islam dalam orang Melayu? Utk mereka yang mencari jawapan bacalah Sirah Rasulullah berulang kali, maka kita akan nampak siapa Abu Bakar, siapa Abu Jahal dan siapa Abdullah bin Ubai dalam bangsa Melayu. Kerana itulah aku memohon utk masuk PAS. Lepas ni kita akan baca ada yg marah dgn apa yg aku kata. Itu biasa, sebagaimana ada orang yg marahkan harimau membunuh lembu. Ini kerana kita tidak mengerti SUNNATULLAH. Kalau kita susah di dunia, kita lupa bahawa itu kehendak ALLAH, apatah lagi bila kita mewah.

Sudah berkali-kali PAS kalah dalam pilihanraya. Memang susah nak menang kerana ini bukan perang Badar dimana Malaikat juga turun berperang dengan perintah ALLAH. Janganlah mengharapkan Malaikat turun beratur dipusat2 mengundi yg diadakan oleh suruhan jaya pilihan raya yg tidak mengikut suruhan ALLAH. Ini demokrasi omputeh yang memberikan peluang kemenangan kepada org yg mempunyai syahwat duniawi. Kerana itu perlunya kita memperkenalkan Islam adalah sistem terbaik utk mentadbir dunia kepada manusia Malaysia. Ini adalah kerana ramai manusia lupa bahawa ALLAH yg mencipta dunia dan hanya hukum ALLAH sahaja yg sesuai dilaksanakan. Mereka yg menolak selalunya mereka yg tidak tahu apa hukum ALLAH. Selalunya mereka ditakutkan oleh yahudi yg memang mengetahui apa isi Al Quran dan mereka telah tahu lebih awal melalui Taurat bahawa Islam itu perfect dan mereka tidak mahu kita menjadi ummat Muhammad. Maka kita akan luput dari mendapatkan Syufaat Rasul dipadang Mahsyar nanti.

Dan kali ini aku bersedia utk berjuang dengan PAS, dan aku bersedia untuk kalah setelah menjalankan segala syarat2 perjuangan. YA ALLAH, BERIKAN KEMENANGAN KEPADA PAS, SEKIRANYA MEREKA LAYAK UNTUK MENERIMA HADIAH KEMENANGAN DARI MU, DEMI ISLAM BERKEMBANG SUBUR DI BUMI MALAYSIA YG DULU TERIKAT DGN PERIKATAN DAN KINI KAKU DALAM BARISAN.

ARTIKEL HARI INI : ISU NASIONALISME

Salamun’alaikum.
Satu perkongsian artikel yang sangat bagus untuk sama-sama kita baca, faham dan fikirkannya.
Artikel ini adalah jawapan balas seorang Menteri Besar, Tuan Guru dan juga ulama kepada bekas Perdana Menteri Malaysia. Mari sama-sama kita nilai dan fikirkan bersama obsesi si penulis ini.
……………………………………………
Dipetik dari : Harakah Daily

Isu Nasionalisme : Jawapan Saya Untuk Tun Mahathir

Saya gembira apabila Tun Dr. Mahathir memberikan ulasan berkenaan pandangan saya tentang nasionalisme. Bagi saya, ini membuktikan kesediaan beliau untuk mendengar pandangan dan berhujah. Ia baik untuk percambahan minda masyarakat agar masyarakat segar dengan hujah dan tidak bergantung kepada seringgit dua habuan menjelang pilihanraya semata-mata.

Jawapan saya ini bukan hanya untuk Tun Dr. Mahathir sahaja, tetapi juga merupakan jawapan yang saya cadangkan untuk dijawab pada hari di mana saya, Tun Mahathir dan manusia keseluruhannya berdiri di hadapan Allah SWT satu masa nanti. Ini kerana saya beriman dengan hakikat bahawa setiap apa yang dipertuturkan di dunia ini akan diadili di akhirat nanti. Setiap kenyataan yang keluar melalui televisyen, akhbar bahkan blog sekalipun direkod oleh malaikat-malaikat yang ditugaskan oleh Allah SWT untuk dibentangkan di hari yang kita tidak lagi mempunyai kuasa ke atasnya. Firman Allah SWT :

 

يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ

Yang bermaksud : Pada hari (ketika), lidah, tangan dan kaki mereka menjadi saksi atas mereka terhadap apa yang dahulu mereka kerjakan. – Surah al-Nur, ayat 24

Hakikatnya saya sebenarnya diajak untuk menari dengan irama yang gendangnya dipalu oleh UMNO. Saya diajak untuk turut sama mengutuk Lee Kuan Yew seperti pimpinan UMNO. Padahal, apa yang berlaku di seberang sini jauh lebih dahsyat daripada apa yang dilakukan oleh Lee Kuan Yew.

Pertama saya ingin nyatakan kepada Tun Mahathir bahawa asas Islam tidak sama dengan nasionalisme. Di dalam ajaran nasionalisme, tidak pernah dinyatakan apakah tujuan hidup ini. Tidak pernah saya terdengar sepatah kata dari pimpinan UMNO yang menghuraikan berkenaan tujuan hidup seorang manusia di muka bumi. Jikapun ada, hanya sebaris dua dari menteri yang dimanahkan menjaga hal ehwal agama. Adapun pemimpin utama UMNO, tujuan hidup ini seolah-olah tidak menjadi agenda penting sehingga tidak pernah sedikitpun terkeluar isu ini dari bibir mereka.

Islam meletakkan bahawa tujuan hidup untuk mengabdikan diri kepada Allah SWT. Justeru, manusia dihidupkan untuk diuji oleh Allah SWT siapakah di kalangan mereka yang terbaik amalannya. Firman Allah SWT :

 

الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ

Yang bermaksud : Dia lah yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup (kamu) – untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: siapakah di antara kamu yang lebih baik amal dan aktivitinya ; dan Ia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi Maha Pengampun, (bagi orang-orang yang bertaubat) (Surah al-Mulk, ayat 2)

Apabila tujuan hidup untuk mengabdi kepada Allah SWT, dan hidup sendiri merupakan ujian untuk menguji siapakah yang beramal soleh, justeru manusia perlu bersyahadah dengan maksud sanggup menjadi saksi untuk menyatakan ketuhanan Allah SWT dan kenabian Nabi Muhammad SAW. Jika syahadah manusia pada lafaznya, maka syahadahnya pertubuhan ialah pada dasarnya. Ingin saya bertanya kepada Tun Mahathir, apakah dasar perjuangan UMNO? Di celah manakah UMNO meletakkan Islam setelah dasar kebangsaan dijadikan sebagai dasar perjuangannya? Dari sudut praktikalnya, adakah perjuangan UMNO merupakan satu amal soleh? Adakah pada saat UMNO yang menjadi tulang belakang kerajaan mengeluarkan lesen judi itu merupakan amal soleh? Adakah pada saat UMNO menghapuskan tulisan jawi pada tahun 1968 sehingga melahirkan generasi yang buta al-Quran itu merupakan amal soleh? Adakah pada waktu Tun Mahathir menarik balik peruntukan perkapita untuk sekolah agama rakyat itu merupakan amalan soleh?

Kedua, Tun Mahathir melabelkan saya dan PAS sendiri sebagai punca pecah belah orang Melayu. Barangkali kerana sayalah yang menyebabkan parti UMNO diharamkan pada tahun 1987 yang membawa kepada penubuhan Semangat 46. Barangkali sayalah juga penyebabnya sehingga terpecat Timbalan Presiden UMNO pada tahun 1999 yang membawa kepada penubuhan parti Keadilan dan kini dikenali sebagai Parti Keadilan Rakyat. Saya bimbang, Tun Mahathir sudah dijangkiti penyakit Melayu Mudah Lupa yang pernah disebutnya satu ketika dahulu.

Suka saya jelaskan. Islam meletakkan bahawa pecah belah ialah satu perkara yang pasti berlaku di kalangan masyarakat manusia. Allah SWT berfirman :

 

وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِي الأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ

Yang bermaksud : “..dan Kami berfirman: “Turunlah kamu! Sebahagian dari kamu menjadi musuh kepada sebahagian yang lain dan bagi kamu semua disediakan tempat kediaman di bumi, serta mendapat kesenangan hingga ke suatu masa (mati)”. – (Surah al-Baqarah, ayat 36)

Perpecahan telah digazetkan oleh Allah SWT di dalam al-Quran lama sebelum PAS ditubuhkan lagi. Ia berlaku apabila ada yang memilih hidayah dan ada yang menolaknya. Nabi Muhammad SAW datang membawa hidayah daripada Allah SWT dan ditolak oleh kaum yang sebangsa dengannya. Utbah bin Rabiah yang mewakili gerakan nasionalis Quraisy pada zamannya, bangkit dengan tegar melabelkan bahawa Nabi Muhammad SAW sebagai pemecah belah dengan kata-katanya :

 

فرقت به جماعتهم!

Yang bermaksud : Dengan agama yang kamu bawa, kamu telah memecahbelahkan kesatuan mereka!

Adakah benar baginda merupakan pemecah belah? Tentu sekali tidak, tetapi itulah natijahnya apabila membawa kebenaran seperti yang dilakukan oleh Rasulullah SAW.

Dari zahirnya kelihatan Tun Mahathir sebagai seorang yang sangat cintakan perpaduan Melayu. Sedarkah Tun Mahathir bahawa UMNOlah selama ini yang menzalimi orang-orang Melayu? Pada tahun 1961, siapakah yang menculik ADUN-ADUN PAS di Terengganu yang menyebabkan akhirnya kerajaan PAS pimpinan Allahyarham Daud Samad digulingkan dari pintu belakang? Di Kelantan, mereka juga menculik lima wakil rakyat PAS dengan tujuan menggulingkan kerajaan yang dipimpinan oleh Allahyarham Dato Asri Muda namun usaha mereka gagal. Ini boleh disahkan oleh bekas wakil rakyat Tanah Merah Timur yang masih hidup sekarang ini, Che Omar Mohamad yang turut menjadi mangsa. Siapakah yang bertanggungjawab melakukan perbuatan tidak demokratik ini kalau bukan UMNO? Episod-episod kezaliman ini masih segar di ingatan pejuang-pejuang PAS. Bukan untuk menyemarak api permusuhan lama jauh sekali menyimpan dendam, tetapi sekadar untuk memperkukuhkan fakta sejarah buat generasi muda yang saya bimbang terbuai dengan dodoi Ketuanan Melayu yang ditaja oleh UMNO.

Di zaman Tun Mahathir, siapakah yang bertanggungjawab melakukan persempadanan pilihanraya pada tahun 2003 yang menafikan pertambahan kerusi parlimen dari negeri yang majoritinya orang Melayu kalau bukan UMNO di zaman Tun Mahathir? Siapakah yang bertanggungjawab mengarahkan pembunuhan beramai-ramai Ibrahim Libya di Memali bersama pengikut-pengikutnya yang kesemuanya terdiri daripada orang Melayu tanpa sebarang sebab yang munasabah kalau bukan UMNO di zaman Tun Mahathir? Siapakah yang memperkenalkan pengajian Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris yang kemudiannya ditolak sendiri oleh UMNO kalau bukan Tun Mahathir?

Hari ini, UMNO masih lagi menjuarai amalan tidak demokratik. Di Perak, mereka gulingkan kerajaan dari pintu belakang. Di Selangor, mereka melantik Setiausaha Kerajaan tanpa sedikitpun perbincangan dengan Menteri Besar. Peliknya, juara Ketuanan Melayu inilah pula yang menentang usul mengembalikan kuasa sultan di Selangor. Tidak malukah mereka kepada DAP yang mereka dakwa sebagai parti cauvinis Cina? Di Kelantan, mereka nafikan royalti minyak serta menubuhkan Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP). Jika begini, demokrasi pun tidak, federalism pun tidak, Islam jauh sekali!

Apa yang lebih penting, Islam tidak akan sempurna tanpa iman. Al-Quran sering menyebut Wahai orang-orang yang beriman tetapi al-Quran tidak menyebut Wahai orang-orang Islam. Ini kerana seorang yang mengerjakan rukun Islam sahaja belum layak dipanggil orang yang beriman jika hatinya tidak beriman dengan yakin kepada Allah SWT. Jika Tun Mahathir berkata bukti UMNO berjasa kepada Islam dengan membina masjid, maka Abdullah bin Ubay di zaman Rasulullah SAW lebih dahulu membina masjid yang dikenali sebagai Masjid Dhirar. Jika Tun Mahathir menyatakan bahawa UMNO berjasa kepada Islam dengan membina sekolah agama, maka di Thailand juga wujud sekolah-sekolah agama. Bahkan jika Tun Mahathir berkata bahawa jasa UMNO ialah arak tidak dihidangkan di majlis rasmi kerajaan, maka apakah bezanya jika arak tetap diberikan lesen secara besar-besaran dan judi pula terus dinikmati sekalipun bertentangan dengan nilai-nilai Islam dan kemanusiaan. Pertanyaan saya pula kepada Tun Mahathir, sebutkan apakah yang saya lakukan di Kelantan yang bertentangan dengan Islam. Jika tidak ada, maka untuk apa kami dilawan?

Akhir kata, saya akui Tun Mahathir seorang yang bijak, dan alangkah baiknya kebijaksanaannya digunakan untuk Islam. Nasihat saya kepada Tun Mahathir, sebelum terlambat marilah sama-sama berfikir untuk menempuhi hari pengadilan yang dijanjikan oleh Allah SWT. Jika saya ditanya adakah saya telah mengajak Tun Mahathir dan rakan-rakan sealiran dengannya agar meninggalkan aliran nasionalis sekular dan menerima Islam yang syumul, saya Insya-Allah akan menjawab :

اللهم قد بلغت (Ya Allah, aku telah menyampaikan..)

Sekian.

HAJI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT
Kg. Pulau Melaka, Kota Bharu.

Bertarikh : 29 Safar 1432H / 2 Februari 2011